Autostrady w Niderlandach, a polskie drogi (ogólnie){

Zasięg filmu: 1880, czas trwania, 26m 18s, ocena 59, zaangażowanie: 19. Bazując na ponad roku doświadczeń z życia w Niderlandach...

Autostrady w Niderlandach, a polskie drogi (ogólnie)

- Nic dziwnego że polacy trzymają się lewej strony, sam pokazałeś jak znikąd prawe pasy potrafią zamieniać się w zjazdy. To czy lepiej jechać prawą stroną i wpychać się na środek gdy pojawia się w ostatniej chwili zjazd (jak sam zauważyłeś, na odcinku może 100, 200 metrów), czy może próbować zachować płynność (a czasem nawet bezpieczeństwo) ruchu. Osobiście uważam że w takich słabych warunkach obecne zachowanie jest akceptowalne.
Jako świeży kierowca wierzyłem że jazda po prawej powinna być uprawiana i dziwiłem się że wszyscy jeżdżą po lewej, ale po tym jak 2 albo 3 razy zjechałem bo nie zoorientowałem się że jest zjazd, albo był za duży ruch na środku żeby uciec, a prędkość za mną za duża żeby hamować, to kompletnie te zachowanie teraz rozumiem.
Nie widzę tu winy kierowców. Ich niechęć do prawego pasa jest logiczną konkluzją w naszej sytuacji. Najgorsze jest tylko to że tego nie zmienimy, bo takich miejsc jest w polsce za dużo, i te przebudowy byłyby za drogie, nie mówiąc o tym jak coś takiego wytłumaczyć wyborcom którzy "zawsze tak jeździli i było dobrze". Nawet jak to zrobimy to zajmie 10 lat oduczenie się tych nawyków.
- za mało dróg pasów, za duzo aut, kultura jazdy egoizm też ma wpływ
- nawet na pustej drodze jada lewym
- rowery
- flevoland
- względem powierzchni to mamy najmniej km w europie zachodniej tej bogatszej nieco albo porównywalnej
- randstad
- po prostu za wolno robimy bo boom juz trwa wiele lat
- lasów brak
- 8:06 można traktować jako jeden duży węzeł https://www.openstreetmap.org/#map=16/52.1735/5.4391
- Zobacz więcej utylizacja odpadów elektronicznych Kraków jak uważacie, ja sądze że jest ok.
- Bardzo przydatny film. Na pewno daje to jakiś pogląd jak mogą wyglądać drogi poza Polską, szczególnie dla osób, które jeszcze nie miały okazji tego osobiście doświadczyć , w tym np. ja :) Zastanawia mnie to, czy w przyszłości nie dałoby rady przekształcić na polskich drogach przynajmniej pasów na wzór chociażby Niderlandów + połączyć jeszcze taką sygnalizację... jeżeli nie byłoby przeszkód, to myślę, że by znacznie poprawiło jakość naszych dróg. Bo z dobudowaniem większej ilości węzłów już nie będzie tak łatwo, o ile to w ogóle możliwe. I tak jak ty, patrząc na to wszystko jak wygląda w naszym pięknym kraju i co się teraz dzieje, też mam nadzieję, że będzie dobrze :) Pozdrawiam
- Świetny materiał, bardzo przyjemnie się oglądało, niby aż 26 minut, a w odbiorze trwało to kilka chwil 😊
- Poprawki:
Droga klasy A w Polsce (autostrada) powinna mieć powiązania z drogami klasy G i drogami wyższych klas, odstępy między węzłami nie powinny być mniejsze niż 15 km, a w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast - nie mniejsze niż 5 km; dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy nie mniejsze niż 5 km. W filmie pojawił się błąd mówiący o 3,5 km i analogicznie w przypadku drogi ekspresowej.