To już fotografia czy jeszcze wizualizacja architektoniczna?

Wizualizacja architektoniczna jest wiernym odwzorowaniem płaskiego projektu. Umożliwia pokazanie go w ujęciu pełnym, całościowym i realistycznym. W ten sposób oddaje nie tylko samą bryłę budynku, ale też jego kolorystykę, układ ścian, pomieszczeń, strukturę wykończeń i materiałów.

Nowoczesna i atrakcyjna forma takiej prezentacji to przejaw profesjonalizmu, konkurencyjności i podążania za trendami technologicznymi. Nic więc dziwnego, że niejednokrotnie to właśnie wizualizacje architektoniczne stają się biletem przetargowym w walce o klienta czy podczas pertraktacji z przyszłymi inwestorami lub urzędnikami.

Umiejętne wykonanie modelowania 3D okazuje się ważnym elementem marketingu – NaviStudio wizualizacja. Jeśli jest profesjonalnie przygotowane, pozwala pokazać i uwypuklić walory produktu, przez co wizualizację architektoniczną trudno jest odróżnić od zdjęcia. Może więc być podstawą dla komercyjnej oferty, na przykład dewelopera, który właśnie prowadzi budowę dużej inwestycji albo zobrazowaniem koncepcji projektanta zatrudnionego przez prywatnego inwestora. Jest doskonałym pomysłem podczas przygotowywania budowli reprezentacyjnych dla danego miejsca, np. szpitali, dworców kolejowych, hal koncertowych czy stadionów sportowych. Pozwala ocenić inwestycje strategiczne jeszcze przed ich wykonaniem i unaocznić zabytkowe rezydencje, pałace, kamienice i innych historyczne obiekty po ewentualnej renowacji.

Wizualizacje architektoniczne to też doskonałe narzędzie wspierające pracę projektantów wnętrz. Pokazanie opracowanej aranżacji mieszkania czy domu staje się dzięki modelowaniu niezwykle proste. Daje szansę pokazania sprzętów, mebli, dodatków, materiałów wykończeniowych w danej przestrzeni, ukazania ich faktur i odcieni. Umożliwia prezentację pomieszczeń w różnych porach dnia, przy różnym oświetleniu i, co bardzo ważne, pozwala ocenić, czy proponowane rozwiązanie sprawdzi się w konkretnym pomieszczeniu.